دكتر احمدي نژاد فرمان اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 90 را ابلاغ كرد


یزدفردا :رييس‌ جمهور فرمان اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1390 را با هدف تحقق اهداف چشم‌انداز بيست ساله كشور و پيشرفت و تعالي جامعه ابلاغ كرد.

متن كامل فرمان دكتر محمود احمدي‌نژاد به شرح زير است:

لازمه برنامه‌ريزي جامع و تصميم‌سازي مؤثر و كارآمد، داشتن اطلاعات و آمار صحيح و دقيق مي‌باشد. تحقق اهداف چشم‌انداز بيست ساله كشور و پيشرفت و تعالي جامعه ما، در گرو همكاري مردم و دقت عمل مسئولين دولتي در تهيه اين اطلاعات و آمار است. با توجه به تكليف دولت نسبت به اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن در سال 1390 و در اجراي ماده (4) قانون مركز آمار ايران و همچنين تصويب نامه شماره 39581/ت37141، مورخ 24/2/1386 هيئت محترم وزيران و با استناد به قانون بودجه سال 1390، مركز آمار ايران موظف است سرشماري عمومي نفوس و مسكن را در آبان ماه سال 1390 به مرحله اجرا درآورد. براساس ماده (5) قانون ياد شده، تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتي و وابسته به دولت و شركت‌هاي دولتي و استانداري‌هاي كشور مكلف هستند نيروي انساني، خودرو، وسايل مخابراتي و ساير تجهيزات مورد نياز را در طول دوره آموزش و اجراي اين سرشماري، در اختيار مركز آمار ايران قرار دهند.

اميد است در اجراي ماده (7) قانون مذكور مواد 54 و 68 قانون برنامه پنج‌ساله توسعه كشور، هموطنان گرامي، همكاري لازم را با مأموران سرشماري مبذول داشته تا مركز آمار ايران بتواند با گردآوري و ارائه اطلاعات آماري دقيق، موجبات برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري صحيح و بهنگام را براي 5 سال آينده كشور، فراهم آورد.

توفيق روز افزون مردم ايران اسلامي و كليه خدمتگزاران عرصه سرشماري را از خداوند متعال خواهانم.

محمود احمدي‌نژاد

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا